zaterdag 28 januari 2012

Touché

Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie:
Touché is een Franse uitdrukking voor "geroerd" of "aangeraakt".

Gisteren hebben een aantal mensen me 'getoucheerd'.

In de eerste plaats letterlijk.
Het knuffelgehalte steeg al naargelang de avond vorderde.
Of dat met het verstrijken van de tijd te maken had, betwijfel ik sterk.
Eerder met de consumptie van een samenwerking van gerst, hop, gist en water.
Of bij sommigen door het druivensap, met of zonder bubbeltjes.

Letterlijk: 'touché' dus.
Normaal doen we dat niet.
Dan blijven we van elkaar af.
Gelukkig! Houden zo!!!! Echt, ik meen het!
Ik ben geen knuffelmens.
Mijn allerliefste knuffel ik natuurlijk graag, en mijn eigen vlees en bloed ook. 
Soms nog iemand die ik oprecht graag zie, of om iemand te troosten,
maar voor de rest: blijf van mijn lijf!

Gisteren hebben anderen zich daar dus niet zo veel van aangetrokken.
En ik moet zeggen: het deed wel deugd, die omhelzingen.
Het 'voelde' goed.
Gewoon, normaal, gemeend, ...
Echt.
Licht wazig bij sommigen, niet erg, moet kunnen. (Bij mij echt niet wazig hoor, ik heb wel wat druivensap gedronken, maar niet te veel)

In de tweede plaats, en dat is nog veel belangrijker, ben ik figuurlijk getoucheerd geraakt.
Er zitten daar een paar collega's die daar heel goed in zijn. Had ik niet verwacht. Echt niet!
Op de voor sommige korte, voor anderen wat langere tijd wat we mekaar kennen, hebben er een paar het klaar gespeeld om me echt te raken.
Vlam! Knal erop!

Mensen die mensen verbazen, dat wil ik mijn hele leven blijven ervaren.
Ik wil getoucheerd blijven worden. Figuurlijk dan toch. En heel soms mag het letterlijk, maar vraag het dan...

PS: Toch even een verduidelijking voor de lezers met overgevoelige fantasiegenen. Die letterlijke touchkes bleven beperkt tot een paar knuffeltjes in het openbaar, in groep...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten