zondag 14 augustus 2011

Food

de eerste zondag van ons verlof. En het regent, het regent hard...
Daar gaat onze picknick aan het 'beekje' in de ardennen.
We zijn dan maar gestart met een gezond ontbijt. Allé, de helft van ons toch (de andere helft is niet op dieet en wil per sé ongezond op zondagochtend. We hebben nog wat opvoedkundig werk voor de boeg).
De ene helft at havermoutpannekoekjes met aardbeienmousse, een vers gemixte smoothie en een tas koffie. Nog wel op een zilveren (namaak) dienblad.

Die havermoutpannekoekjes staan hier bijna elke zondagochtend op het menu.
Men neme per persoon 40 g havermout (wegen in een tas voor het gemak)
Daarop doe je eenzelfde hoeveelheid melk (vandaar de tas)
Deze smurrie laat je even staan (een kwartiertje is voldoende)
Nu kluts je 1 ei daarbij.
In een klein pannetje bak je kleine pannekoekjes met een klein beetje olie.
Hmmmm.
Voor de zoetebekken: je kan er ook nog suiker bijvoegen, maar ik heb dat niet gedaan, gezien de afvalrace...

Ik heb hier wel een aardbeienmousse gemaakt. Geweldig ingewikkeld allemaal:
Neem verse aardbeien, was ze, snijd het kroontje eraf, kwak in een bord, plet met een vork en voeg eventueel wat suiker (zoetstof) toe. Voila!

De smoothie was een half bakje aardbeien, een kiwi, een sappige peer (geen conference) en een beetje magere yoghurt en wat zoetstof. Mixen en drinken.
Van dichter bij ziet het er zo uit:


Ah ja, het ontbijt van de andere helft van de familie:


Ja, jullie zien het goed. Op een lelijk plastieken onderleggertje. Verschil moet er zijn, nietwaar ;-))

Dan in de namiddag hebben we twee slaatjes gegeten.
De foto's trekken op gene orgel, maar als je er mooie foto's van wil zien, moet je naar de blog van zuslief zappen. Op 8 augustus heeft ze deze receptjes geblogd. Als bewijs dat ik dit ook kan (na)maken, laat ik toch de foto's zien. Vooral het quinoatorentje was hier een succes.




Inspiratie deed ik op bij jongesla, opdenbuiten en door photo-copy-ann vorige week.
Van hun sites heb ik al enkele receptjes geprobeerd deze week. Ja, ja, er is nog niets tegengevallen.
Voor vandaag heb ik braaf een recept uit de 'delicious' geprobeerd. Het ziet er niet uit, maar de smaak!
De pot is hier nog net niet afgelikt geworden.
Het was een recept van Bil Granger: wortelgroententajine. Hierbij een simpele couscous en een varkenshaasje. Hmmmm.
Toch ook weer een foto: hier stond de pot nog op het vuur...
Zo, de volgende blogs gaan weer over taarten hoor. Maar ik wou laten zien dat ik echt wel iets geleerd heb vorige week.
Smakelijk.

2 opmerkingen:

  1. Ja het regent dus lekker eten
    Ik had gedacht de winter is bijna voorbij maar vandag heeft het gesneuuwd eerste keer in 100 jaar!!Fijn vind ik maar er is een probleem.,We kunnen nergens slee koopen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij dat ge ook eens iets van mij geleerd hebt. :-)

    BeantwoordenVerwijderen