maandag 24 januari 2011

dulce de leche

Of 'caramelpasta', maar degene die je maakt met je vingers in je neus. (spreekwoordelijk uiteraard)

Wat heb je nodig:
Een blikje gezoete gecondenseerde melk
En, das alles!!

Hoe dan??
Leg heb blikje ONGEOPEND in de pannetje met water: zorg dat het blik helemaal onderstaat: dit is belangrijk.
Ze de pan op het vuur en laat dit 1 uur en een kwartier koken: zorg dat het blikje altijd onderstaat, vul eventueel bij met kokend water.
Na de hele kooktijd: laat het blik HELEMAAL afkoelen, doe open en voila: caramel: heerlijk tussen een chocoladetaart of als je geen weightwatcherspunten telt: ook op de boterham.
Dit is het resultaat (als je wat verder op mijn blog kijkt weet je waarom ik een foto van het internet pik en er zelf geen trek!)


Dit heb ik al enkele keren gemaakt om taarten te vullen (vooral als ik weinig tijd heb voor ingewikkelde zaken) en het is al altijd succesvol gebleken.
Met dank aan http://www.deleukstetaarten.nl/

2 opmerkingen:

  1. goeie maar gevaarlijke tip
    hmmmmmm caramel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heeeeeeeeeeeeeel gevaarlijk,
    maar als vulling in een zelfgemaakt pralineke...
    Misschien moet ik daar ook eens fotootjes van trekken: hoe maak ik zelf pralinekes?

    BeantwoordenVerwijderen